Roladki z bakłażana na pieczonych pomidorach (opcja wege lub vegan)

Jako, że w przepisach kulinarnych, które znajduję w internecie bardzo męczą mnie dłuuugie opisy i wstępy, a kiedy szybko w oczy nie rzuca mi się lista składników, po prostu zamykam stronę, tym z was, którzy mają podobnie oszczędzę zbędnego gadania i przejdę do rzeczy.

Roladki z bakłażana możesz zrobić z dowolnym farszem. U mnie wersja z twarogiem, który możesz zastąpić tofu (opcja vegan), pastą ze słonecznika (opcja raw vegan) albo zrobić coś zupełnie swojego, np. warzywnego.

SKŁADNIKI DLA 2 OSÓB:

1 średni lub duży bakłażan
niewielka ilość oliwy z oliwek
sól (najlepiej z młynka, ja używam himalajskiej)
2 duże pomidory (lepsze mięsiste niż wodniste)
pół główki młodego czosnku (albo 4-5 dużych ząbków)

Składniki na pastę:
200g twarożka w kostce – opcja 1 wege
(opcja 2 vegan: 200g rozdrobionego tofu – kliknij po przepis jak zrobić samemu i niewielkim kosztem tofu w domu)
(opcja 3 raw vegan: 300g łuskanych pestek słonecznika, namoczonych przez noc i zblendowanych ze szczyptą soli i kilkoma kroplami limonki lub cytryny na gładką masę)
trochę świeżego koperku (ilość wg uznania)
szczypta soli
7 cm zielonego ogórka pokrojonego w drobną kostkę
10 czarnych oliwek

UWAGA! Możesz zrobić dowolną pastę/farsz z tego, co akurat masz pod ręką albo z tego, na co masz ochotę.

PRZYGOTOWANIE:

1. Bakłażana umyj i pokrój wzdłuż w cienkie pasy (ok. 0,5 cm)
2. Rozłóż pasy bakłażana na desce i oprósz solą z młynka. Poczekaj ok. 10 minut aż puści sok i wytrzyj go ręcznikiem papierowym. Odwróć na drugą stronę i ponów solenie oraz przetarcie. Zawsze tak traktuj bakłażana – dzięki temu pozbywasz się goryczy, która psuje smak całej potrawy.
3. W tym czasie umyj pomidory i pokrój je w małą kostkę. Czosnek pokrój w większe pasy. Wsyp pomidory i czosnek do naczynia żaroodpornego, przypraw solą (możesz też dodać pieprzu lub innych ulubionych przypraw), wymieszaj. Ustaw piekarnik na opcję GRILL i wstaw naczynie z pomidorami.
4. Posmaruj delikatnie pasy bakłażana oliwą, połóż na ruszcie w piekarniku i grilluj do miękkości, ale nie wysusz i nie przypal!
5. W tym czasie przygotuj farsz: twaróg (lub jego zamiennik) wymieszaj w misce z ogórkiem, pokrojonymi w krążki oliwkami i posiekanym koperkiem.
5. Wyjmij bakłażany oraz naczynie z pomidorami.
6. Na plastrach bakłażana rozsmaruj twarożek i zawiń w rulon na koniec przebijając wykałaczką, żeby się nie rozpadły. Ja pod wykałaczkę wkładam jeszcze kawałek żółtego sera – roztopiony „pieczętuje” roladkę. Możesz też do środka włożyć kilka pasków świeżego czosnku.
7. Ułóż roladki na pomidorach w naczyniu, przykryj drugim naczyniem żaroodpornym albo folią i wstaw do piekarnika nagrzanego do temp. ok. 200’C na ok. 30 minut.

Gotowe!

Możesz posypać roladki startym parmezanem lub fistaszkowim „parmezanem” (fistaszki zmielone w blenderze). Do pieczonego dania koniecznie dodaj jakąś świeżą sałatę lub surówkę (organizm ci podziękuje).

Smacznego 💜

Komentarze
bannersesja